Saturday, March 5, 2011

KONVOKESYEN PJB

KONVO HARI KE 2 (1 Mac 2011) - JRKV


Ambe saje ingin mengabadikan kenangan pelajar-pelajar khas di PJB ini. Antara pelajar-pelajar yang pernah berada di ingatan Ambe. Mereka ini begitu istimewa bagi Ambe...


Cantik bila lihat Hidayah (setelah memeluk Islam). Ambe sentiasa mendoakan semoga Hidayah Qarni sentiasa kekal dengan imej seorang muslimah. Ambe dapat tahu Hidayah memeluk Islam pun melalui laman web FB. Alhamdulillah...akhirnya menjadi salah seorang saudara seilslam. Masih terkenang-kenang sewaktu dia bergelar pelajar dulu. Waktu Ambe mengajar Pendidikan Islam, pelajar-pelajar moral tetap berada dalam kelas buat kerja masing-masing. Mereka tidak pernah mengganggu pelajar-pelajar yang lain..Pernah terdetik dalam hati Ambe.. bila melihat wajahnya... "Ya Allah kurniakan taufik dan hidayah baginya sekirannya itu adalah yang terbaik buat dirinya".

Alhamduulillah akhirnya... Allah betul-betul bagi hidayah padanya. Rasa betul-betul terharu dan sedih bila mengetahui tentang cabaran-cabaran yang terpaksa dilaluinya sepanjang waktu sebelum memeluk Islam dan juga selepas memeluk Islam. Sekarang dia bahagia bersama dengan tiga buah keluarga yang dimilikinya. Semoga kebahagian tetap menjadi milih Hidayah hingga ke akhirat.

Selain dari Hidayah, masih ada seorang lagi pelajar yang banyak bertanyakan persoalan-persoalan mengenai Islam, walau bagaimanapun beliau telah berhenti belajar atas sebab-sebab yang tertentu. Ambe doakan semoga hatinya terbuka untuk menerima Islam dalam hidupnya. InsyaAllah...Hanya Allah sahaja yang tahu....



Seronok hati Ambe apabila melihat mereka berjaya. Sebahagian daripada mereka telahpun mendapat pekerjaan. Bagi mereka yang belum mendapat kerja...jangan berputus asa...rezeki ada di mana-mana. Anda perlu berusaha untuk mendapatkannya.



"Teringat zaman bergelar pelajar dulu"




Seronoknya mereka....



Semoga mereka semua mendapat kerjaya yang sesuai dengan apa yang mereka pelajari semasa di PJB dulu. Amin...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails