Wednesday, February 10, 2010

KURSUS PENGURUSAN JENAZAH 1

KURSUS TOT: TRAINING OF TRAINERS PENGURUSAN JENAZAH dianjurkan oleh Politeknik Muadzam Shah dengan kerjasama Jabatan Agama Islam Pahang. Bermula pada 5 - 7 Februari 2010. Wakil dr Politeknik Johor Bahru adalah Wan Zakiah Bt Wan Yunus ( Ambe ), Dina Bt Abdul Khalik, Rohamiah Bt Muda, Zanarita Bt Abdul Malek serta Ustaz Mohd Hamdi B.Yaacob.
Kami bertolak dr Politeknik Johor Bahru (PJB) lebih kurang pukul 11.30 pagi. Itu pun setelah selesai program Tazkirah/Ceramah yang dikendalikan oleh Unit Agama JPA,PJB. Kami sampai ke Semporna Resort lebih kurang pukul 6.00 petang. Nak tahu siapa pemandu yang bawa kami ke sana? Jeng...jeng....

Tu ha... di bawah... perempuan Melayu terakhir yang bertudung purple. Pemilik kereta Ezora "Dina bt Abdul Khalik". Sedang mengandung 7 bulan ... Dr awal sampai akhir dia je lah yang jadi driver kami. Siapa2 yang tidur siap diugut akan dicampak di tepi jalan. Hee..


Peserta sedang kusyuk mendengar cerita yang disampaikan oleh Bilal Bakri dan Abah Rameli.

Antara penceramah yang mengambil bahagian:



Abah memang penceramah yang hebat. Maklumlah beliau telah menguruskan jenazah seramai 1200 orang (setakat kursus yang kami hadiri). Itu pun masa sedang beri ceramah pada kami masih ada "On Call" dari keluarga mangsa.




Masa memandikan jenazah ni, ada juga peserta yang menghilangkan diri kerana "kurang berani".

Menurut kata Abah Rameli, sesiapa yang menjadi model jenazah ketika dimandikan akan terasa sejuk yang amat. kata2 yang sama juga keluar dr mulut "Jenazah" tersebut.




Bagaimana agaknya keadaan kita bila dikafankan macam ni?

Tengoklah macam2 aksi ketika solat jenazah ni...

Sebelum berpisah, masing2 abadikan kenangan dalam sesi bergambar.



JUMPA LAGI DALAM KURSUS PENGURUSAN JENAZAH 2.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails