Wednesday, February 3, 2010

Mana kawan... mana sahabat?????

Berdiri Belakang: Praba, Hosni,Nizam,Hafeez,Roslan,Hamdi & Zohdi (pindah)
Berdiri Tengah:Roslina,Rosmawati(pindah),Suhaila (pindah),Rohamiah,Rafidah,Nur Idayu,Ambe,Loo Sook Yee, Ainun,Intan,Jay,Noraini,Angela & Miryati (pindah).
Duduk:Nur Afifah,Dina,Liyana (pindah),Shah Rulbani,Farahdiba (KJ),Parahsakthi,Nor Haniza (tukar jabatan),Eliza(tukar unit),Faridatuljana & Noorulziwaty (pindah)





Ini le jejaka-jejaka yang masih wujud di JPA.


Sahabat karib diapit oleh anak2 "Kelate"



Ainoor & Nur Afifah


Itulah di antara staf-staf JPA yang wujud di PJB sekarang. Satu jabatan yang terdiri drp pelbagai negeri antaranya yang paling ramai adalah drp pantai timur iaituTerengganu, Kelantan & diikuti oleh Johor,Kedah dll. JPA termasuk dalam kategori 1 MALAYSIA sejak dari dulu lagi ni. Hee...mengangkat diri sendiri. Tp ingat Ambe ni bukannya jenis takbur....


Jika mana2 tempat, mana2 negeri, mana2 negara & mana2 ceruk rantau di dunia ni, sekiranya ada sikap saling bekerjasama, tolak ansur, tolong menolong antara satu sama lain tanpa mengira pangkat & kedudukan, bangsa serta agama, nescaya aman.... dunia ni. Bahagia hidup...
Jawatan ketua baik, ketua pengarah, pengarah, ketua jabatan, pengetua, guru besar, guru kelas, ketua kelas, suami dan sebagainya. Masing-masing ada tanggungjawab sendiri. Mereka tidak boleh melaksanakan tanggungjawab tersebut sekiranya tidak mendapat kerjasama sepenuhnya drp anak-anak buah masing-masing. Tugasan mula terbantut dan seterusnya. Oleh kerana itu Ambe menyeru (amboi!!!!!! macam berdakwah lak) agar semua memainkan peranan dan melaksanakan tanggungjawab masing2 dengan sebaik-baiknya. Jika timbul perasaan tidak puas hati maka perlu luahkan sendiri kepada sesiapa yang berkenaan. Jangan suka bercakap di belakang. Berani kerana benar, takut kerana salah. Kalau ada yang salah perbetulkanlah. Jangan biarkan mereka leka dengan kesilapan. Kadang2 mereka tidak perasan bahawa mereka telah melakukan kesilapan.
















LinkWithin

Related Posts with Thumbnails